Ημερομηνία έναρξης: 22 Ιουνίου 2021
Για την υιοθέτηση, τη βιωσιμότητα και την αποτελεσματικότητα των περιβαλλοντικών πολιτικών, αξιολογούνται πλέον παράμετροι πέραν των αμιγώς αριθμητικών ή φορολογικών.
Κατά τη θεωρία της δημόσιας επιλογής, ο πολίτης/ψηφοφόρος, ως παράγων με δυναμική στη διαμόρφωση των αποφάσεων, δρα και επιλέγει με κριτήριο το προσωπικό του συμφέρον. Καθίσταται συνεπώς εμφανές ότι η αποδοχή κάθε πρωτοβουλίας τελεί σε άμεση συνάρτηση με το όφελος που αυτή συνεπάγεται για τους πολίτες, αναγόμενη σε θεμελιώδες κριτήριο για την επιλογή του ιδανικού πολιτικού εργαλείου.
Ενδεικτικό παράδειγμα αποτελεί ο φόρος άνθρακα που επανέρχεται όλο και συχνότερα στο προσκήνιο της περιβαλλοντικής πολιτικής σκηνής. Καθώς οι επιδράσεις του, κοινωνικές και οικονομικές, τον καθιστούν ιδιαίτερα ακανθώδη, το ειδικό βάρος μετατίθεται στη διαχείριση των αντιδράσεων της κοινής γνώμης αλλά και του επιχειρηματικού κόσμου.
Λαμβάνοντας υπ’ όψιν τα υπάρχοντα συστήματα και τις αναδειχθείσες βέλτιστες πρακτικές, η παρούσα έρευνα θα εξετάσει την εξάρτηση της αποδοχής της κοινής γνώμης από τη χρήση των εσόδων που προκύπτουν από την επιβολή φόρων άνθρακα.